2012 pietro filipi
Tržby v novém butiku
Tržby v novém butiku
Česká oděvní značka Pietro Filipi vždy lpěla nejen na výjimečném designu oděvů, ale také na dokonalém servisu ve svých prodejnách. Příkladem byl v roce 2010 výjimečný designový koncept vlajkové prodejny
v Praze. Značka tím potvrdila, že chce zákazníka rozmazlovat nejen kvalitními výrobky, ale také dokonalým servisem.
Petr Hendrych původně založil firmu dovážející zahraniční textilní konfekci. V roce 1993 se však rozhodl vytvořit vlastní módní značku. Italsky znějící název Pietro Filipi naznačuje inspiraci a ideové sepětí
s italskou módní tradicí i životním stylem. Ve spolupráci s franšízovými partnery se Hendrychovi podařilo pod hlavičkou Pietro Filipi vybudovat v České republice i na Slovensku síť maloobchodních prodejen a zaplnit je kvalitními a nápaditými oděvy vlastní výroby. Příchod nového investičního partnera umožnil odkoupení franšízových prodejen i cílené investice do strategického rozvoje značky. Prudký rozvoj firmy kolem roku 2010 dokládala úspěšná expanze na zahraniční trhy, která vyústila v zastoupení značky
ve více než sedmdesáti prodejnách v osmi zemích.
Samotné oděvy značky Pietro Filipi jsou známé kvalitním zpracováním a nadčasovým designem. Kromě šéfdesignéra Jakuba Brixi se na návrzích podílely úspěšné návrhářky Hana Zárubová a Anna Tušková, několik kolekcí však vytvořila i herečka Aňa Geislerová. Vyrábět krásné oděvy však neznamená vše, firma je musí zároveň umět náležitě prezentovat a prodat. Musí zkrátka učinit zážitek z nákupu samotného.
Z tohoto důvodu se vedení společnosti rozhodlo přizvat k rekonstrukci kmenové prodejny v Praze renomované designérské studio Olgoj Chorchoj. Designéři Michal Froněk a Jan Němeček navrhli
v interiéru secesního domu na Národní třídě minimalisticky pojatý prodejní prostor, který luxusními materiály a kvalitním zpracováním odkazoval k filozofii oděvního zboží Pietro Filipi.
Design na několika úrovních je neodmyslitelnou součástí naší obchodní strategie a naším prodejním argumentem.
Petr Hendrych, generální ředitel, Pietro Filipi
Dvoupatrový butik nabídl prostor pro prezentaci limitovaných a luxusních kolekcí, společenských a svatebních oděvů a umožnil neobvyklý, individuální přístup k zákazníkovi včetně VIP klubu. K pojednání výloh butiku byl pro každou sezonu přizván jiný umělec, designér nebo scénograf, aby pro aktuální kolekci vytvořil originální instalaci.
Přestože se z hlediska zhodnocení investice jednalo o projekt s postupným a dlouhodobým efektem, pozorovala značka Pietro Filipi díky odvážné rekonstrukci prodejny růst prodeje luxusních kolekcí, zvýšení ceny nákupu a nárůst zájmu majetnější klientely. Z hlediska dlouhodobé investice si firma zároveň vybudovala reprezentativní prodejní prostor, jehož cílem je naznačit zákazníkovi další směr vývoje této módní značky.
Dlouhodobé úspěchy firmy bohužel skončily rokem 2020 a příchodem světové pandemie, která
na dlouhé měsíce zavřela všechny prodejny a znemožnila efektivní výdělek firmám v mnoha oborech. Módní prostředí krize zasáhla velmi citelně a dolehla i na Pietro Filipi. Počátkem roku 2021 byla firma nucena vyhlásit insolvenci, rozprodat své kolekce a zcela zastavit činnost.
Tržby v nově zrekonstruovaném butiku vzrostly o 25 % a průměrná cena jednotlivého nákupu se zvýšila o 20 %.
Díky redesignu prodejny se zvýšil prodej luxusních kolekcí a značka začala zajímat i majetnější klientelu.
Hodnota klubových nákupů v nové vlajkové prodejně stoupla o 52 %.