2021 Super zoo
nárůst tržeb po rebrandingu
nárůst tržeb po rebrandingu
Síť prodejen Super zoo je významným hráčem na poli chovatelských potřeb pro domácí zvířata. Snahu získat prvenství na trhu podpořila společnost novým prodejním konceptem, zásadní proměnou vizuálního stylu a redesignem prodejen.
Značka Super zoo, která je součástí koncernu Plaček Group, měla v roce 2018 v České republice 68 prodejen. Většina z nich se nacházela mimo obchodní centra v tzv. retail parcích, které nabízí především pohodlné parkování a dobrou dostupnost. Obchodní strategie Super zoo klade důraz na propojení
e-shopu s kamennými prodejnami a šíři sortimentu za výhodné ceny. Firma navíc úspěšně vyvíjí a prodává vlastní produkty. V roce 2019 se vedení společnosti rozhodlo posílit své postavení na trhu a stát se lídrem v daném odvětví. Změnu vnímání značky a její posun do více prémiového segmentu spolu s plánem další expanze významně podpořil redesign loga a vizuálního stylu i nový koncept prodejen.
K modernizaci vizuálního stylu byla přizvána firma Dynamo design. Logo i interiéry prodejen působily diskontně, ačkoli nabídka zahrnovala širokou škálu kvalitního zboží. Protože si majitel nepřál zásadní proměnu vizuální prezentace, zaměřili se designéři na odstranění nedostatků původního loga a
na navržení charakteristického vizuálního stylu.
Nové logo navazuje na původní stav a zachovává určitou kontinuitu. Namísto křiklavé a diskontně působící červené barvy byl použit hnědý odstín, ostrý nápis nahradilo měkké písmo s oblými křivkami, které se dále propisuje do vizuálního stylu. Charakteristickým znakem se stal motiv zvířecí tlapky, jenž vytváří pozitivní asociace a ukotvuje značku v kategorii potřeb pro domácí zvířata. Dalším stěžejním prvkem jsou barevně rozlišené fotografie zvířat pro snazší segmentaci nabídky sortimentu v kamenných prodejnách i na e-shopu.
Cílem proměny bylo, aby se zákazníci na prodejnách cítili komfortně, dobře a snadno se orientovali a rádi se do obchodu vraceli. Redesign vizuálního stylu Super zoo se odrazil také v nové koncepci prodejen, kterou navrhlo a realizovalo studio MORIS design. V interiérech obchodů se začala uplatňovat aktivní komunikace se zákazníkem a jeho emocemi pomocí edukační grafiky. Návštěva a nákup nových prodejen Super zoo jsou zážitkem, který umocňuje posílení nabídky živých zvířat a přítomnost autentické přírody uvnitř prodejny. Daný typ zboží je navíc v každé prodejně umístěn vždy na stejném místě. Nadstandartní péči nejen o zákazníky, ale především o jejich mazlíčky, nabízejí v některých prodejnách psí salóny. Součástí těchto „barber shopů“ je komfortní čekací zóna, kde si lze v klidu vypít kávu, anebo si nakoupit.
Nová vizuální prezentace a redesign prodejen významně podpořily expanzi Super zoo. Mezi lety
2019-2021 přibylo přes 50 nových prodejen a 17 jich prošlo remodelingem. Celkový počet prodejen
Super zoo v Česku tak stoupnul na 130, tržby značky se navýšily o 27 %.
Inovace vizuálního stylu a nový koncept prodejen zásadně přispěly k celkové změně vnímání značky.
Rebranding a redesign významně podpořily expanzi a otevírání nových prodejen.
O 27 % narostly tržby Super zoo díky rebrandingu prodejen.*
*citace Adam Klofáč, Marketing&Media, č. 20, 2021, str. 20