2012 BORCAD
Tržby 2002-2012
Tržby 2002-2012
Severomoravská společnost Borcad zásobuje vlakové soupravy sedadly, lůžky i lehátky a do roku 2016 vyvíjela také sofistikovaná křesla a postele pro gynekologii a porodnictví.
Po listopadu 1989 našel inženýr Ivan Boruta odvahu založit vlastní firmu. Vybral si příhodný čas i odvětví. Porevoluční československé vagonky totiž zoufale potřebovaly nové dodavatele vnitřního vybavení kolejových vozidel. Borcad se tak stal jediným českým výrobcem vlakových sedadel. Poté, co Ivan Boruta zjistil, že podobná situace panuje už deset let také na evropském trhu porodnických křesel a lůžek, pustila se firma i do tohoto odvětví a rychle tak zaplnila mezeru. V roce 2016 ovšem toto výrobní odvětví odkoupila česká firma LINET a Borcad se začal věnovat výhradně vývoji a výrobě vlakových sedadel.
Kvalitní a promyšlený design od designéra Jiřího Španihela umožnil firmě Borcad začít brzy vyvážet své produkty do zahraničí. Úspěšné působení na exportním trhu posunulo firmu z pozice regionálního výrobce na úroveň silného a stabilního podniku s desítkami zaměstnanců a téměř 70% podílem exportu na prodeji.
Borcad však nezanedbává ani český trh. Dodává sedadla do všech vlakových souprav vyráběných
či rekonstruovaných českými i slovenskými výrobci. Výrobky značky tak musejí vyhovět vysokým nárokům cestujících v Pendolinu i v regionálních spojích. Proto Borcad věnuje velkou pozornost neustálým inovacím. Nové výrobky jsou stále lehčí, odolnější, variabilnější, krásnější a mají množství doplňků. Díky těmto vlastnostem se Borcad stal dodavatelem také výrobců jako Siemens nebo Stadler.
Na světovém trhu najdete vše, a pokud se tam chcete prosadit, musíte si položit otázku: Čím budeme výjimeční? My na ni odpovídáme: designem.
Ivan Boruta, jednatel, Borcad cz s.r.o.
V pojetí společnosti Borcad je design důležitou součástí inovační strategie, svůj podíl na úspěchu firmy má proto i dvorní designér Jiří Španihel. Tento bývalý šéfdesignér Tatry Kopřivnice spolupracoval
se severomoravskou firmou Borcad na každém výrobku od samotného vzniku firmy. Nadčasový a sofistikovaný design přinesl firmě kromě konkurenční výhody i dvojnásobné mezinárodní ocenění
za design Red Dot Award, cenu za exportní inovace nebo Národní cenu za design.
Mezi lety 2002–2012 vzrostly tržby společnosti Borcad téměř o 200 %.
V roce 2011 činil export výrobků téměř 70 % celkového prodeje.