2011 Mattoni
Nárůst podílu na trhu
Nárůst podílu na trhu
Značka Mattoni se stala synonymem pro minerální vodu nejen v Česku, ale i v dalších třiceti zemích světa. Ke svým zákazníkům už několik let putuje v designových lahvích, které vznikly ve spolupráci s českým designérem i italským studiem světového jména.
Akciová společnost Karlovarské minerální vody, která vyrábí i značku Mattoni, jako jedna z prvních velkých českých firem pochopila, že design je důležitou součástí budování prosperující značky. Největší český výrobce minerálních vod se proto spojil s jedním z nejvěhlasnějších designérských studií na světě.
Italská rodinná firma Pininfarina je už od roku 1930 synonymem progresivního automobilového designu a je neodmyslitelně spojená s designem automobilů Ferrari, Lancia nebo Alfa Romeo. Studio Pininfarina navrhlo v roce 2004 pro Mattoni třetinkovou skleněnou lahev a ta byla natolik úspěšná, že firmě otevřela cestu na trhy v Belgii, Rusku, Izraeli nebo Číně a do mnohých mezinárodních hotelových sítí.
Tím ale spolupráce s designéry na nové strategii firmy neskončila. „Jsme si vědomi kvalit českého designu, a proto jsme při tvorbě tohoto projektu oslovili kromě studia Pininfarina také dva české designéry. Od Jana Čapka pochází netradiční obal pro limitovanou sérii dárkového balení. Designér Rony Plesl vytvořil exkluzivní sklenice, které budou doprovázet novou lahev pro Aquilu i Mattoni v těch nejprestižnějších restauracích v Evropě,“ komentoval příklon k designu v roce 2004 marketingový ředitel Mattoni Gabriele Guzzo.
Spolupráce s Čapkem nadchla karlovarskou firmu natolik, že mu již o rok později nabídla další zakázku, design lahve Mattoni Sport. Výrazně dynamické tvarování lahve, určené především pro sportovní aktivity, není možné přehlédnout.
Design pro nás představuje způsob, jak pomoci spotřebitelům lépe pochopit a používat produkty a snadněji a intuitivněji se s nimi seznámit.
Gabriele Guzzo, ředitel pro strategický marketing, Mattoni
Asymetrický tvar dokonale padne do ruky a zároveň je naprosto odlišný od jakékoli konkurenční produkce. Design lahve Mattoni Sport získal Janu Čapkovi cenu Czech Grand Design, ale také dostal „mattonku“ do Muzea designu plastů (Museum of Design in Plastics) v britském Bournemouthu. Mattoni Sport se stala stálým exponátem v roce 2011.
V roce 2007 Čapek pro značky Mattoni, Aquila a Magnesia připravil redesign existujících PET lahví i obaly pro nové produkty. V návrhu přišel s jasnějšími barvami, plastickými reliéfy a především novým dnem lahve, které odlehčil vizuálně i materiálově tak, že objem použitého plastu na jednu lahev klesl o čtvrtinu. Svým designem tak snížil náklady na výrobu a podpořil eko-efektivní ambice výrobce.
Po redesignu řady 1,5 l PET lahví Mattoni ochucené narostl podíl na trhu o 20 %.
Obsah plastu se díky vývoji tvaru PET lahví Mattoni snížil za posledních deset let o čtvrtinu.
Díky novému formátu designových třetinkových lahví Mattoni Grand se firmě podařilo proniknout na zahraniční trhy např. v Belgii, Rusku, Izraeli, Číně, v Pobaltí a do některých mezinárodních hotelových sítí.