2021 Technistone
Růst tržeb 2014-2020
Růst tržeb 2014-2020
Umělý kámen, průmyslově vyráběný materiál vlastnostmi velmi podobný přírodnímu kameni, je
v současné architektuře žádanou komoditou. Na špičkové úrovni se vyrábí také v Česku. Jeho výroba byla v Hradci Králové zahájena už v roce 1991.
Začínající firma nejprve přejala italskou technologii výroby BretonStone, již v roce 1992 však začala pod názvem Bohemiastone s vlastním vývojem. Byl to krok směrem ke konkurenční výhodě. Brzy se podařilo vyvinout první úspěšnou produktovou řadu Starlight s vysokým leskem, která obsahuje drť zrcadlových skel a dodnes ji najdeme v portfoliu společnosti. Kolekce Starlight české firmě zajistila první úspěchy
na zahraničních trzích. Následovaly další úspěšné řady Taurus, Venetian Day nebo Noble se vzhledem mramoru.
Ve svých počátcích firma stála před rozhodnutím, zda se profilovat jako subdodavatel materiálu nebo zda vsadit na budování vlastní značky. Vedení zvolilo na druhou možnost, v roce 1997 byl název společnosti změněn na Technistone a.s. a značka si pod tímto jménem v průběhu let dokázala zbudovat respekt po celém světě. Poptávka byla taková, že firma musela v roce 2014 navýšit výrobní kapacitu
na 55 000 metrů čtverečních měsíčně, mezi lety 2017-2019 pak byly výrobní kapacity ještě dvojnásobeny.
Pro českého výrobce umělého kamene se stal klíčovým rok 2011. Nový vlastník, společnost M.L.Moran, začal prosazovat ambiciózní plán stabilně se usadit mezi světovou špičkou ve výrobě umělého kamene. Jeho vize byla oprávněná, ve stejném období totiž firma vyvinula nejbělejší umělý kámen na trhu pod názvem Crystal Absolute White. Začalo být nutné, aby silnou pozici progresivního inovátora podpořil také design a celková vizuální prezentace firmy.
Vedení firmy oslovilo designéry z firmy Dynamo design, aby navrhli nejen nové logo, ale systém vizuální prezentace jako celek. Ten je založen na klíčových hodnotách produktu, kterými jsou preciznost, přírodní charakter a pohlednost materiálu samého. Analýzou konkurence i komunikačních pravidel v daném sektoru dospěli designéři ke zjištění, že v daném oboru zajišťuje profesionální image nejen dobré logo, ale také kvalitní fotobanka. Vizuální styl proto sofistikovaně pracuje s obrazovými paralelami přírodní inspirace, detailním pohledem na produkt a finální realizací v daném materiálu.
Na příkladu firmy Technistone se ukázalo, jak může nový design efektivně podpořit růstové snahy firmy. Bezprostředně po uvedení nového vizuálního stylu a dobudování sítě obchodních zástupců došlo
k meziročnímu nárůstu exportu produkce společnosti o více než 18 %. Firma se tak zařadila mezi celosvětově významné producenty umělého kamene s exportem do 63 zemí.
V roce 2019 proběhla akvizice firmou Wilsonart. Zázemí silné skupiny zajistilo českému výrobci novou konkurenční výhodu a vedlo k dalšímu růstu tržeb, které se v roce 2020 pohybovaly nad hranicí
1,37 miliardy korun. K vybudování stabilní a konkurenceschopné značky Technistone přispěly dva klíčové faktory. Prvním z nich je kvalitní produkt a snaha o jeho neustálou inovaci, na straně druhé pak promyšlená a dobře fungující síť poboček v jednotlivých regionech. Design je důležitou součástí obou aspektů, proto měl rebranding v roce 2014 neopominutelný ekonomický efekt. U tak specifického produktu, jakým je umělý kámen, je stěžejní výstižná vizuální komunikace. V případě budování regionálních poboček pak velmi pomohla originalita designu k rozlišitelnosti firmy od konkurence.
Bezprostředně po uvedení nového vizuálního stylu v roce 2014 zvýšila firma meziroční objem exportu
o více než 18 %.
Mezi lety 2014 a 2020 celkové tržby firmy dále rostly o 58 %.
V roce 2021 Technistone úspěšně vyvážel do 63 zemí světa.